Gmina na 5 - wyniki rankingu
Studenckie Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych działające przy Instytucie Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zaprezentowało raport "Gmina na 5!", który ukazuje wyniki, jak poszczególne samorządy obsługują potencjalnych inwestorów, krajowych oraz zagranicznych, w Polsce. Raport prezentuje ocenę z badania jakości obsługi potencjalnych inwestorów przez urzędy gmin. Badanie składało się z dwóch części: audytu stron internetowych oraz oceny kontaktu elektronicznego z gminami metodą tajemniczego klienta. Tajemniczy klient kontaktował się z urzędami, pisząc maile w języku polskim i angielskim.
Wśród samorządów z powiatu nowodworskiego badane były urzędy w Sztutowie, Nowym Dworze Gdańskim i Krynicy Morskiej. Tylko ten pierwszy samorząd otrzymał wyróżnienie. Sztutowo otrzymało jedną z najwyższych ocen ze wszystkich badanych urzędów. Na Pomorzu lepsze noty otrzymał tylko Tczew i Lębork.
Co ciekawe, Sztutowo otrzymało wyższą ocenę niż Gdańsk, Gdynia czy Sopot.
- Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy takie wyróżnienie - mówi wójt gminy Sztutowo, Stanisław Kochanowski. Jesteśmy małą, ale atrakcyjną gminą dla inwestorów. Duże znaczenie ma więc nasza współpraca i korespondencja z przedsiębiorcami krajowymi i zagranicznymi. Inwestorzy muszą czuć się partnerami samorządu. Staramy się sprostać ich wymaganiom.
Większość samorządów nie odpisywało na maile w języku angielskim, część pomorskich gmin nie odpisało nawet po polsku. Wśród gmin, które otrzymały najniższą ocenę są m.in. Kwidzyn, Chojnice, Żukowo, Nowy Staw, Człuchów, Władysławowo oraz Nowy Dwór Gdański i Krynica Morska. Te gminy dostały dobrą ocenę za stronę internetową, ale kontakt mailowy był fatalny. Urzędnicy nie odpowiadali lub dopiero po kilku dniach odpisywali na maile wysłane przez tajemniczego klienta, który podszywał się pod potencjalnego inwestora.
Zobacz: Tristan Hotel i SPA powstaje w Kątach Rybackich. Otwarcie już na przełomie marca i kwietnia [FOTO]
Tytuł "Gmina na 5!" rozdawany przez studentów SGH to tylko prestiż i niewielki laur dla samorządów. Gminy, które otrzymały niski wynik, powinny wziąć do siebie tę ocenę.
- Największym problemem trapiącym urzędy i tworzącym barierę pomiędzy nimi a potencjalnymi inwestorami jest fakt, iż duża część wiadomości pozostaje bez odpowiedzi. Odpowiedź na maila potencjalnego inwestora powinna być natychmiastowa - zaznaczają organizatorzy raportu. - Ponadto należy zapewnić odbiorcę, iż sprawą zajmuję się odpowiednia osoba i można spodziewać się odpowiedzi w ciągu 2-3 dni.
Zobacz też: Urząd Miejski w Nowym Dworze Gdańskim dostał Laur Edukacji Samorządowej
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?