Przebudowa torów i peronów w Pruszczu Gdańskim
Dziesięć lat temu, pod koniec maja 2011 roku rozpoczął się remont torów i peronów kolejowych w Pruszczu Gdańskim. Wykonawca został zobowiązany, by zachować jak najwięcej z pierwotnej tkanki wyposażenia peronów. Pozostały wiaty na peronach oraz zadaszenia zejść, nie zmieniła się także ich konstrukcja stalowa, położono natomiast nowe pokrycia oraz zadaszenie nad wejściem peronu 1, jednak te elementy nie miały nawiązywać do istniejącej architektury.
Prace zakończyły się w 2014 roku. Perony po modernizacji zostały wydłużone. Zwiększyła się również ich wysokość. Zniknęła z nich jednak kostka brukowa. Modernizacji poddano także przejście podziemne. W ramach remontu tunelu zostały wybudowane cztery windy i pochylnia. Przebudowa całej stacji kosztowała ponad 100 mln zł.
Tu kręcono sceny do serialu "Na kłopoty Bednarski"
W wyniku tej modernizacji zmienił wygląd peronów na stacji kolejowej w Pruszczu Gdańskim. Mieszkańcy liczyli, że nareszcie będzie tu czysto, z drugiej jednak strony niepokoili się, że miejsce to straci swój wyjątkowy, przedwojenny klimat. Przed laty walory stacji docenili filmowcy, którzy kręcili tu sceny do serialu "Na kłopoty Bednarski".
W tym roku ma zostać wyburzony budynek dworca PKP. W jego miejsce ma stanąć nowy, zupełnie odmienny od przedwojennego charakteru obecnego. Nie pomoże już Bednarski. Czy mieszkańcy będą zadowoleni? Czas pokaże.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?