Certyfikat marki lokalnej „Bursztynowy Kłos” ma na celu promocję Żuław i Mierzei poprzez identyfikację produktów, usług i wydarzeń regionalnych. Przyznano je po raz pierwszy i trafiły do pięćdziesięciu podmiotów w czterech kategoriach: „wydarzenie/impreza”, „usługa lokalna”, „produkt lokalny rękodzieło/sztuka” oraz „produkt lokalny spożywczy”.
Nazwa „Bursztynowy Kłos” wzięła się od połączenia identyfikowanego z Mierzeją bursztynem oraz kłosami zbóż z Żuław. O certyfikat mogły ubiegać się podmioty gospodarcze, organizacje pozarządowe, instytucje i osoby fizyczne, jeśli w ramach swojej działalności wytwarzają produkty, świadczą usługi lokalne lub organizują wydarzenia na terenie powiatów: nowodworskiego i malborskiego (z wyłączeniem miasta Malborka), których podstawę stanowią lokalne zasoby, tradycyjne sektory gospodarki lub lokalne dziedzictwo, w tym kulturowe, historyczne lub przyrodnicze, czyli wytwarzają tzw. „produkty lokalne”. Zgłoszony produkt, usługa lub wydarzenie powinny być dostępne stale, cyklicznie lub na zamówienie.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?