Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejna rowerowa inwestycja w gminie Stegna. Tym razem przedłużona zostanie Wiślana Trasa Rowerowa

Patryk Philipp
Patryk Philipp
UM Nowy Dwór Gdański
Od kilku lat żuławskie samorządy starają się stworzyć infrastrukturę rowerową, która mogłyby turystycznie urozmaicić region Mierzei Wiślanej. Lwia część ostatnich inwestycji zawiera się w programie ,,Pomorskich Tras Rowerowych". Gmina Stegna chwilę po ruszeniu z budową ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej 501, przystąpi do wybudowania kolejnego odcinka trasy, tym razem na koronie wału Wisły pomiędzy Mikoszewem a Drewnicą.

Stworzony ma zostać ponad 5-kilometrowy odcinek asfaltowej trasy na koronie szerokiego wału przeciwpowodziowego wzdłuż Przekopu Wisły. Trasa po ukończeniu będzie przedłużeniem popularnej Wiślanej Trasy Rowerowej, która na ten moment kończy się na Wyspie Sobieszewskiej.

Wiślańska Trasa Rowerowa

WTR pokonać można jadąc po obu stronach Wisły. Trasa wiedzie nas przez Powiśle, Kociewie i Żuławy, w tym przez okolice, gdzie znajdują się obiekty z naszych stron, które zasługują na szczególną uwagę. - żuławskie domy podcieniowe, drewniane wiatraki i inne osadnicze zabytki. Wylanie asfaltowej nawierzchni ma w dużym stopniu ułatwić przejazd również niedzielnym rowerzystom.

Inwestycja (podobnie jak niedawno rozpoczęta budowa trasy wzdłuż drogi wojewódzkiej 501) jest elementem unijnego programu „Pomorskich Tras Rowerowych o znaczeniu międzynarodowym". W ramach tego przedsięwzięcia nowodworskie samorządy (Sztutowo, Stegna, Krynica Morska i Nowy Dwór) od kilku lat rozbudowują żuławską infrastrukturę rowerową. Informacja o rozpoczęciu prac spotkała się z dużą aprobatą ze strony fanów dwóch kółek.

- Oby tak dalej. Do tej pory jadąc wzdłuż wału to wyłącznie na rowerze górskim było przyjemnie. Teraz to i z moją maszyną spokojnie dam radę

- pisze jedna z internautek.

Nie zabrakło również przeciwników inwestycji, a dokładniej mówiąc nawierzchni asfaltowej, która pokryć na 5-kilometrowy odcinek.

- Zastanawiam się nad tą powierzchnią czy utwardzenie musi polegać na tzw. betonowaniu trasy? Nie ma takiego, który by wszystkim dogodził i jak ma być w tej wersji ścieżka to niech będzie. Choć uważam, że zbyt łatwo i szybko przychodzą nam decyzję dotyczące betonowania i asfaltowania naszego krajobrazu

- komentuje kolejny internauta.

Wykonanie tego odcinka (Drewnica - Mikoszewo) korzystnie wpłynie nie tylko na ciągłość Wiślanej Trasy Rowerowej, ale również pobudzi ruch rowerowy na Mierzei Wiślanej, gdzie funkcjonuje popularna i atrakcyjna trasa wzdłuż morza aż do granicy z Rosją. Budowa pozwoli także na stworzenie pętli rowerowej jako propozycji wycieczki rowerowej wzdłuż Przekopu Wisły drogami rowerowymi pomiędzy: Gdańskiem Świbno - Kiezmarkiem - Drewnicą - Mikoszewem (powrót promem do Gdańska Świbno).

Stegna została połączona z Nowym Dworem Gdańskim

W poniedziałek 14 grudnia zakończono prace związane z budową kolejnego odcinka ścieżki rowerowej w gminie Stegna. Tym razem lada dzień uda się połączyć w całości Gminę Stegna z gminą Nowy Dwór Gdański. Przewidziany zakres prac został zakończony tuż obok zwodzonego mostu w Tujsku

Ścieżka jest prowadzona wzdłuż wału przeciwpowodziowego rzeki Tugi od Żelichowa (granica gminy Stegna z gminą Nowy Dwór Gdański) do Stobca (most zwodzony w Tujsku). Ścieżka rowerowa została wykonana z ażurowych płyt betonowych, a długość odcinka wynosi 2,8 km. Pozostały jeszcze prace porządkowe i naprawcze w Żelichowie. Ponadto cały odcinek trasy rowerowej Nowy Dwór Gdański – Stegna ma zostać oznakowany.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowydworgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto