Kolej kursująca codziennie z Nowego Dworu Gdańskiego do Stegny oraz innych stacji codziennie, od 1 maja do 30 września, w szczycie sezonu od lipca do końca sierpnia pasażerowie wożeni znacznie większą liczbą kursów i dodatkowymi połączeniami. Kompleksowa modernizacja infrastruktury i pojazdów kolei wąskotorowej. Taką wizję rozwoju przedstawili zarządzający żuławską wąskotorówką członkowie Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych.
Wąskotorówka miałaby się stać "kręgosłupem" transportowym tzw. sieciowego produktu turystycznego Żuław i Mierzei.
Kolejarze przedstawili sposoby pozyskania pieniędzy na realizację projektu rewitalizacji. Głównym źródłem mogłyby być pieniądze unijne, przy zapewnieniu wkładu własnego ze środków lokalnych samorządów.
- W tym momencie to jest nierealne - mówi Jacek Gross, przewodniczący rady powiatu nowodworskiego. - Powiat ma trudny budżet, po prostu nie możemy sobie pozwolić na taki wydatek. Przyszłość jest otwarta.
- Rok 2015 to dobry moment, kiedy można postawić pytanie, jaka przyszłość czeka wąskotorową Żuławską Kolej Dojazdową - mówi Filip Bebenow z Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych. - Moim zdaniem są tylko dwie możliwości - rozwój kolei, na co pieniądze pozyskać można lub zlikwidować kolej i ją całkowicie rozebrać
- Ja właśnie taki mam pomysł. Trzeba to rozpiep...ć - powiedział Henryk Ząbek, obecny na spotkaniu radny powiatowy.
Zobacz także: Nowy Dwór Gdański. Wąskotorową koleją na Majówkę. Ilu było pasażerów?
- Jak podkreślałem, jest to alternatywa - odpowiedział Bebenow.
- Proszę nie wyciągać pochopnych wniosków. My chcemy was wspierać - podkreślił jednak dość stanowczo Jacek Gross.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?