Przypomnijmy, powiat nowodworski wystąpił do Regionalnego Programu Operacyjnego z wnioskiem dotyczącym modernizacji odcinków dróg Łaszka- Sztutowo, Solnica - Orliniec, Bronowo - Szkarpawa, a także trasy prowadzącej między miejscowościami Palczewo - Dąbrowa. Jednak z uwagi na ograniczenia funduszy, dofinansowanie mają otrzymać tylko przebudowy tras Łaszka - Sztutowo oraz Orliniec-Solnica.
- Moi wyborcy z Palczewa pytają mnie teraz, dlaczego droga w ich miejscowości została usunięta z projektu - mówi radny Józef Rybicki. - Przecież ta trasa wymaga natychmiastowej naprawy. Była w planie i nagle znika. Dlaczego zostawiono drogę w Solnicy, która przecież nie jest aż tak mocno zniszczona. Kto decydował o tym?
- To kwestia oceny strategicznej dokonanej przez Urząd Marszałkowski, który przydziela fundusze - odpowiedział starosta Zbigniew Piórkowski. - Są pewne kryteria formalne, które decydują o tym, czy dana droga zostanie przyjęta do planu dofinansowania.
Jak się dowiedzieliśmy, na ocenę strategiczną w tym wypadku miały wpływ m.in. znaczenie dla turystyki czy połączenia najważniejszych szlaków komunikacyjnych w regionie (m.in. dojazdy do trasy nr 7 nad morze, Żuławami a Mierzeją).
- Droga przez Solnicę może w razie wypadku i zablokowania trasy nr 7 służyć jako droga alternatywna - dodaje radny Andrzej Sobociński. - Ten projekt został zresztą bardzo dobrze oceniony przez Urząd Marszałkowski, choćby pod względem bezpieczeństwa.
- Starosta powinien przedstawić radzie cały projekt, wraz z ocenami strategicznymi - zaznaczył radny Zbigniew Ptak. - Takiej informacji brakuje. Poproszę o pisemne uzasadnienie takiego wyboru tras do remontu w ramach RPO. Ja to wszystko skonfrontuję z Urzędem Marszałkowskim.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?