W przeprowadzonej w formie zdalnej sesji uczestniczyli wszyscy z 15 radnych obecnej kadencji. Wszystkie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie. Jak powiedział burmistrz Jacek Michalski, nadzwyczajne spotkanie było niezbędne.
- Regionalna Izba Obrachunkowa miała uwagi dotyczące uchwał, które podjęto na poprzedniej sesji. Pojawiły się nowe wymagania odnośnie niektórych zapisów. W związku z tym, że Regionalna Izba Obrachunkowa będzie obradować w tym tygodniu i mogłaby się zgodzić na podpisanie umowy rewitalizacyjnej, nie chcieliśmy czekać do kolejnego terminu sesji Rady Miejskiej - mówił burmistrz Nowego Dworu Gdańskiego.
Radni zajęli się trzema projektami podjętymi na poprzedniej sesji. Pierwszym z nich była uchwała o zmianie w budżecie gminy na rok 2020. Nie pojawiły się nowe elementy zwiększające i zmniejszające budżet. Nadal zakłada się zwiększenie o 160 tys. zł wydatków na remont budynków urzędu miejskiego i o 100 tys. zł na przebudowę drogi w Kępkach. Zmniejszone zostaną natomiast kwoty na przebudowę ulicy Tczewskiej (o 50 tys.), modernizację budynków biblioteki publicznej (o 40 tys.) oraz modernizację sieci kanalizacji sanitarnej w Lubiszynku Drugim (o 10 tys. zł). Jedymi zmianami są zapisy mówiące o zadaniach inwestycyjnych, a nie o niedoborze budżetu i spłacie wcześniej zaciągniętych kredytów.
Powrócono również do 2 projektów uchwał w sprawie zaciągnięcia pożyczki rewitalizacyjnej. Pierwsza z nich w kwocie ponad 2.7 miliona zł dotyczy remontu i przebudowy budynków urzędu miejskiego. Druga natomiast w wysokości 2.9 miliona zostanie przeznaczona na remont budynku dawnych Delikatesów w celu dostosowania go do działalności administracyjno-biurowej. Uchwały zostały przyjęte na poprzedniej sesji Rady Miejskiej. Podczas sesji nadzwyczajnej podjęto jedynie zmiany w ich zapisach. Podstawy prawne obu dokumentów zostały uzupełnione o przepisy z artykułu 90. Ustawy o finansach publicznych.
Przedstawiono również plan organizacji najbliższej sesji absolutoryjnej. Jak zapowiedziała sekretarz Gminy Iwona Kąsek, w czwartek ma zostać opublikowany Raport o stanie gminy. Będzie on dostępny na stronie internetowej Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. - Do 27 maja każdy mieszkaniec będzie mógł złożyć na adres mailowy zapytania do raportu. Pytania zostaną przesłane do Przewodniczącego Gminy. Będzie je on odczytywał podczas debaty przewidzianej na sesji 29 maja - wyjaśniła sekretarz Gminy.
Pojawiła się też kwestia sprzętu do nauczania zdalnego, który gmina ma przeznaczyć dla szkół. - Czy udało nam się już kupić laptopy lub tablety, które zostaną przekazane szkołom? - zapytała radna Wioletta Przyborowska.
- Mamy już 74 tablety. 22 z nich trafią do Szkoły Podstawowej nr 1, 21 dostanie Szkoła Podstawowa nr 2. 15 urządzeń zostanie przekazanych do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kmiecinie i tyle samo tabletów otrzyma Zespół Szkolno-Przedszkolny w Marzęcinie - odpowiedział burmistrz Jacek Michalski.
Najlepsze atrakcje Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?