Projekt u swoich fundamentów zakładał nauczanie przez zabawę, w tym konkretnym przypadku zabawę angażującą i zmuszającą uczestników do myślenia. Na terenie placówki przeprowadzono cykl kreatywnych, pozalekcyjnych spotkań pod szyldem poznania matematyki i logiki w mniej oczywisty sposób.
- Uczniowie klas I-III w ciekawy sposób uczyli się myślenia. Rozwiązując kilkanaście zagadek „kryminalnych”, zadań logicznych i gier. Wszystko to podążając tropem detektywa Pozytywki (na podstawie książki Grzegorz Kasdepke „Detektyw Pozytywka”)
- informuje Kamila Żwirek, nauczycielka SP w Lubieszewie.
Zajęcia miały na celu pomóc zrozumieć zasady logiki, matematycznych działań, obliczeń pieniężnych, podstawowej geometrii, ważenia, mierzenia.
- Młodzi detektywi szukali strategii, zależności różnych układów figur, pracowali z tangramami, kartami, centymetrami, termometrami. Planowali nawet zakupy, remonty m.in. obliczali ile pieniędzy Detektyw Pozytywka wyda na remont podłóg w swoim mieszkaniu
- wymienia nauczycielka.
- W czasie zajęć uczniowie współpracowali w grupie, wspólnie poszukiwali i rozwiązywali problemy. Projekt detektywistyczno–matematyczny przyniósł uczestnikom wiele zadowolenia i satysfakcji oraz zachęcił do uczenia się i tworzenia własnych łamigłówek, zagadek, zadań logicznych, a nawet gier planszowych.
Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?