Mierzeja Wiślana. Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej przygotowało specjalną animację, dotyczącą budowy kanału żeglugowego

Redakcja
MGMiŻŚ
Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej zakończyło już etap wylesiania terenu pod przekop mierzei. Resort publikuje specjalną animację.

W środę 20 lutego po pięciu dniach prac zakończono wylesienie terenu pod budowę kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej. Resort Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej poinformował, że posiada już wszystkie niezbędne i prawnie wymagane dokumenty. Aktualnie trwa przetarg, dzięki któremu resort wyłoni wykonawcę głównych robót budowlanych.

- Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma być gotowy w 2022 roku. Znacząco poprawi dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantuje Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego na Bałtyk z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki towarowe, odciążając od nich porty trójmiejskie, przyjmujące jednostki dalekomorskie. Rozwój portu w Elblągu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawi walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski. Kanał przez Mierzeję także znacząco poprawi atrakcyjność turystyczną miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym - informuje za pośrednictwem mediów społecznościowych Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej.

Innego zdania są ekolodzy, którzy są przeciwni inwestycji. O protestach przeczytacie TUTAJ oraz TUTAJ.

Tymczasem MGWiŻŚ przygotowało specjalną animację, która prezentuje planowany projekt, nałożony na aktualne zdjęcia z Mierzei Wiślanej:

Przypomnijmy, że cała inwestycja ma zakończyć się w 2022 roku. Jej całkowity koszt został oszacowany na ok. 880 mln zł.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tak myślę
Uważam, że w dokumentacji projektowej zawarty jest błąd rzeczowy. Otóż projekt przewiduje łukowy, dłuższy falochron od kierunku wschodniego, zaś prosty, krótszy od kierunku zachodniego. Pomiędzy falochronami widnieje lej wodny skierowany łukowo z kierunku zachodniego, umożliwiając nieutrudniony wpływ wód Baltyku, zwłaszcza że pływy morza i sztormy pchają wodę z kierunku zachodniego. Czy o tym pomyślano, że jeśli śluzy nie wytrzymają naporu wód Baltyku, to podwyższanie poziomu wód Zalewu Wiślanego i cofki do rzek żuławskich mamy jak w banku! Proszę, niech mi ktoś kompetentny wyjaśni, że nie mam racji. Dziękuję.
Dodaj ogłoszenie