18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Dwór Gdański. Debata oksfordzka z udziałem uczniów szkół średnich

red
Nowy Dwór Gd. Debata oksfordzka w Żuławskim Parku Historycznym
Nowy Dwór Gd. Debata oksfordzka w Żuławskim Parku Historycznym ZS nr 2
Nowy Dwór Gdański. Projekt „Debatować po oksfordzku” to już drugie wspólne przedsięwzięcie, po debacie eksperckiej „Żuławska młodzież kontra...”, które w ostatnim czasie przygotowały wspólnie Zespół Szkół nr 2, Klub Nowodworski i Zespół Szkół nr 1.

Nowy Dwór Gdański. Tym razem temat debaty brzmiał „Internet – morze możliwości dla kultury i nauki”. Został on wylosowany spośród kilku innych. Zanim rozpoczęto dyskusję uczniowie rozlosowali, zgodnie z założeniami debat oksfordzkich zespoły, w których mieli wystąpić na oficjalnej debacie. Podczas ich trwania jedna ze stron jest tzw. propozycją, natomiast przeciwnicy to opozycja.

Uczniowie mieli tylko kilka minut, aby opowiedzieć się za przedstawioną w temacie tezą lub ją odrzucić. Argumenty jakie w ciągu zaledwie kilku godzin przygotowali nasi uczniowie były niezwykle trafne.

Po wystąpieniu każdego z uczestników przyszedł czas na głosy z sali. Jedną z osób wypowiadających się była m.in. Wioletta Przyborowska, dyrektor Zespołu Szkół nr 2. W trakcie dwuminutowego wystąpienia zwróciła uwagę na niezwykłe szanse jakie płyną dla młodzieży z umiejętnego korzystania z internetu.

Ostatni głos jednak należał do młodzieży. Każda ze stron przygotowała mowę końcową, która była ostatnią szansą na przeciągnięcie publiczności na swoją stronę. Lepiej wykorzystała ją tzw. opozycja, która po głosowaniu przeciągnęła na swoją stronę 7 osób. Dzięki czemu odniosła zwycięstwo w debacie.

Projekt „Debatować po oksfordzku”, realizowany przez m.in. tczewską Fundację Pokolenia, to idea warsztatów, które wśród młodzieży szkolnej mają promować sztukę prowadzenia debat w tym jednym z najtrudniejszych z stylów dyskusji publicznej.

W trakcie warsztatów prowadzonych przez Marzenę Bernacką-Basek (ZS nr 1), Artura Rajkowskiego (Fundacja Pokolenia) i Łukasza Kępskiego ( ZS nr 2) młodzież z naszej szkoły miała okazję nie tylko dowiedzieć się czym są debaty oksfordzkie, ale również zgłębiała tajniki poprawnego wypowiadania się, budowania argumentów, a także reagowania na stres w trakcie wystąpień publicznych.

Wspólnie z trenerami opracowała portret dobrego mówcy, który potem posłużył wszystkim biorącym udział w projekcie jako narzędzie pracy nad własnymi przemówieniami. Najtrudniejszym momentem całych warsztatów, jak podkreślali uczniowie był występ przed kamerą z próbnym przemówieniem. Stres towarzyszący temu wydarzeniu, a także umiejętne wyciągniecie wniosków z filmików w ocenie trenerów i uczniów miało ich tylko wzmocnić przed ostatecznym działaniem w ramach projektu, a mianowicie samą debatą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowydworgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto