Zbigniew Ptak, był jednym z prelegentów w czasie konferencji "Wszystkie ręce na pokład", która odbyła się w Brukseli. Wśród wykładowców był także marszałek pomorski, Mieczysław Struk. Mówili o planach modernizacji przebiegającej m.in. Wisłą, Szkarpawą i Zalewem Wiślanym międzynarodowej drogi wodnej E 40 i E 70 (łączą porty morskie Trójmiasta z portami nad Morzem Północnym i Morzem Czarnym).
Zobacz także: Otwarcie portu w Krynicy Morskiej
- Analizy ekonomiczne wskazują, że w ciągu 30 lat, obrót z transportu towarów i ruchu pasażerskiego na tych szlakach śródlądowych wyniósłby 13 mld zł i spowodowałby utworzenie ok. 12,5 tys. miejsc pracy, np. w obsłudze portowej - zaznacza Zbigniew Ptak.
Jaki był powód spotkania z Europosłami? Samorządowcy z regionów położonych m.in. nad Wisłą potrzebują blisko 8,5 mld zł na dostosowanie rzeki do żeglugi transportowej.
- Liczymy na objęcie polskich części MDW E-40 i E-70 unijnym programem Ten-T (rozwój unijnych sieci transportowych i energetycznych) oraz programem polityki spójności Unii Europejskiej na lata 2013-2020 - mówi Zbigniew Ptak. - Dzięki temu możemy zapewnić pieniądze na inwestycje w zapuszczone krajowe rzeczne szlaki transportowe.
Przypomnijmy, w Delcie Wisły w ostatnich latach zrealizowano już jeden, zasilany pieniędzmi unijnymi (Innowacyjna gospodarka), projekt związany z rozwojem dróg wodnych. Chodzi o Pętlę Żuławską. Na Pomorzu i Warmii i Mazurach zrealizowano 18 zadań związanych z turystyką żeglarską. Modernizowano i budowano przystanie i pomosty dla wodniaków, m.in. w Krynicy Morskiej, Osłonce, Drewnicy. Budowana ma być także przystań w Rybinie i modernizowany port w Kątach Rybackich.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?