Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Dwór Gdański. Wściekli kierowcy - były problemy z rejestracją samochodów

red
Nowy Dwór Gdański. Problemy z systemem CEPIK 2.0
Nowy Dwór Gdański. Problemy z systemem CEPIK 2.0 Kamila Ziętek
Nowy Dwór Gdański. Problemy z nowym systemem informatycznym mocno utrudniały pracę wydziału komunikacji. Nad poprawkami w systemie CEPiK 2 pracuje nadal cały sztab ludzi.

Trwająca trzy godziny rejestracja samochodu, wyłączający się system informatyczny, odsyłani petenci, kolejki i wściekli kierowcy - tak wyglądała w ubiegłym tygodniu rzeczywistość wydziałów komunikacji w całej Polsce.

Problemy nie ominęły również jednostki w starostwie powiatowym w Nowym Dworze Gdańskim. Chcący załatwić sprawę w wydziale komunikacji mieszkańcy Żuław i Mierzei musieli uzbroić się w bardzo dużą dozę cierpliwości.

Zaznaczmy, w poniedziałek 13 listopada rozpoczął funkcjonowanie nowy system informatyczny CEPiK 2.0, który do wydziałów komunikacji, stacji kontroli pojazdów w całej Polsce wprowadziło Ministerstwo Cyfryzacji.

Niestety, już pierwszego dnia okazało się, że system nie działał poprawnie. W całym kraju stacje kontroli pojazdów nie mogły wprowadzać i pobierać z systemu informacji o pojazdach, a urzędy miały duże problemy z rejestracją samochodów.

Cierpieli i mieszkańcy i urzędnicy. Średnio dziennie odsyłano z niezałatwionymi sprawami 15 petentów (nowodworski wydział komunikacji przyjmuje około 40-40 osób w ciągu dnia).

- Udało mi się załatwić moją sprawę dopiero za trzecim razem. Przecież to jest nie do pomyślenia. Pierwszy raz sam zrezygnowałem bo kolejka była tak duża, że nie zdążyłbym przed zamknięciem. Drugi raz trafiłem na całkowitą awarię systemu i dopiero za trzecim razem, po 40 minutach stania w kolejce udało mi się zamknąć sprawę. A słyszałem o przypadkach jak ludzie po godzinie stania w kolejce usłyszały, że system ich nie obsłuży - mówi pan Michał, jeden z petentów.

- Rzeczywiście, początek działania nowego systemu CEPiK 2.0 był bardzo trudny, występowało wiele poważnych trudności - mówi Mariusz Cieślewicz. - Było mnóstwo błędów w systemie, momentami przestawał w ogóle funkcjonować. Nie był to problem tylko powiatu nowodworskiego, podobnie było w całej Polsce. Oczywiście skutkowało to zdenerwowaniem petentów, co jest zrozumiałe. Wszystkie błędy systemu zgłaszaliśmy na bieżąco do Warszawy. Nad ich usunięciem pracuje sztab ludzi. W minionym tygodniu sytuacja znacznie się poprawiła.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowydworgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto